maandag 19 september 2016

Zelf aan de slag als programmeur

Deze week gingen we zelf aan de slag als programmeur.

In het 4de leerjaar maakten we een heus computerspel met de app 'Sketch Nation'.
In deze app kunnen we kiezen tussen een heleboel spelletjes. Hun structuur ligt op voorhand vast, maar hoe ze er uit zien, dat kiezen we zelf. Je tekent je eigen achtergrond, speler, ...
Zodra je alles hebt ingegeven, kan je je eigen spelletje spelen.

Meer info vind je in dit filmpje:



In het 5de leerjaar gingen we aan de slag met 'Lightbot'.
Met deze app leerden we hoe we via een beperkt aantal commando's om een robot een parcours te laten afleggen. Niet alleen bij het robotje, maar ook bij ons ging er al snel een lichtje branden. Programmeren is moeilijker dan je denkt!

Meer info vind je in dit filmpje:


https://vimeo.com/146915827

In het 6de leerjaar ontwierpen we onze eigen pixeltekening. Dit deden we op papier met kleurpotloden. Het kan ook met de app 'Pixel Art'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten